Додому Світ Целібат впливає на економічний і репродуктивний статус тибетських сімей

Целібат впливає на економічний і репродуктивний статус тибетських сімей

за Viktoriya
0 коментар
Джерело: Adobe Stock

Відправляючи свого молодшого сина до тибетського монастиря, батьки кладуть край братському конфлікту через майно та впливають на репродуктивні рішення старшого брата, виявили антропологи Лондонського університетського коледжу (UCL), які проводили дослідження серед тибетських сімей.

Результати дослідження були опубліковані в журналі Proceedings of the Royal Society B.

Дослідники UCL опитали 521 тибетську сім’ю з 21 села в східній частині Тибетського плато в провінції Ганьсу. У цих селах живуть патріархальні тибетці Амдо, які розводять стада яків і кіз і обробляють невеликі ділянки землі. У цих громадах багатство зазвичай передається по чоловічій лінії.

Виявилося, що чоловіки, брат яких був ченцем, були багатшими і мали більше яків. Але для сестер ченців користі було мало або взагалі не було. Це тому, що брати змагаються за ресурси, землю та худобу своїх батьків. Оскільки монахи не можуть володіти власністю, відправивши одного зі своїх синів до монастиря, батьки поклали край цьому братському конфлікту.

Первістки, як правило, успадковують домогосподарство, тоді як монахи зазвичай є вдруге або пізніше.

«Дивно, але ми також виявили, що чоловіки з братом-монахом мали більше дітей, ніж чоловіки з братами, які не сповідують целібат; і їхні дружини зазвичай народжували молодших дітей”, – сказала професор Рут Мейс, антрополог з Університетського коледжу Лондона. Практика відправлення сина до монастиря, що не є дорогим для батьків, таким чином, відповідає вимогам батьків репродуктивні інтереси.

Вчені побудували математичну модель еволюції целібату, за допомогою якої вони досліджували вплив ченців на еволюційний стан людини, її братів та інших членів села.

«Ми змоделювали як випадок, коли рішення відправити хлопчика в монастир прийняли батьки, як це, здається, має місце в нашому польовому дослідженні, так і випадок, коли хлопчик приймає власне рішення», — пояснює проф. Рут Мейс.

Набагато рідше вибір стати ченцем залишається за самим хлопцем — не дуже сприятливо з точки зору особистості.

З іншого боку, наявність брата-ченця робить чоловіків багатшими і, отже, більш конкурентоспроможними на шлюбному ринку. Таким чином, релігійна целібат може розвиватися через природний відбір, оскільки чернець, який не має дітей, допомагає своїм братам прийняти рішення мати більше.

«У моделі ми показуємо, що целібат стає набагато поширенішим лише тоді, коли це вирішують батьки. Батьки вирішують відправити одного сина в монастир, якщо це буде вигідно іншим членам сім’ї», – пояснює Мейс.

І він додає: «Ця модель потенційно може також пояснити еволюцію інших типів батьківського фаворитизму в інших культурних контекстах. Подібним чином це може пояснити, чому безшлюбні жінки (черниці) менш поширені в патріархальних суспільствах, таких як Тибет, але вони можуть бути більш поширеними в суспільствах, де жінки більше конкурують одна з одною – наприклад, де вони мають більше прав на спадщину – як це відбувається в деяких частинах Європи», – пояснює Мейс.

Далі вчені захочуть відповісти на питання, чому кількість монахів і черниць різна в різних релігіях і частинах світу.

Детальніше в матеріалі джерела: (PAP)

Уршуля Качоровська

uka / ekr /

Джерело: Adobe Stock

Вам також може сподобатися

Залишити коментар

logo-white-pqxp4ozca91cxxdux5475ksefrs6ifc1yhm7zn47l2

MyUkraina – найсвіжіщі новини України і всього світу на кожен день. Хочете бути в курсі всіх подій – підписуйтесь і будьте за нами!!!

©2022 MyUkraina.com.ua, Медіа-компанія – усі права захищено.

Цей веб-сайт використовує файли cookie для покращення вашого досвіду. Ми будемо вважати, що ви з цим узгоджені, але ви можете відмовитися, якщо хочете. Прийняти Детальніше

Політика конфіденційності та файлів cookie