Додому Світ Дорожньо-транспортні пригоди є найбільшими вбивцями молоді

Дорожньо-транспортні пригоди є найбільшими вбивцями молоді

за Viktoriya
0 коментар
Фото Adobe Stock

Нове дослідження Університету Нового Південного Уельсу в Сіднеї показало, що дорожньо-транспортні пригоди є найбільшою вбивцею молодих людей у ​​всьому світі. Травми на дорогах спричиняють більше смертей у цій групі, ніж інфекційні та неінфекційні захворювання та самоушкодження.

На сторінках останнього випуску журналу «The Lancet Public Health» опубліковано результати першого глобального аналізу інвалідності та смертності людей віком 10-24 роки, пов’язаних із транспортом та транспортним травматизмом.

За останні три десятиліття дослідники вивчали випадки смерті та роки життя з інвалідністю внаслідок дорожньо-транспортних пригод серед підлітків із 204 країн світу. Вони виявили, що, незважаючи на зниження загальної кількості смертей на третину з 1990 року, у деяких країнах це число продовжує зростати.

«Особливо в країнах з низьким і середнім рівнем доходу ми спостерігаємо значне зростання абсолютної кількості смертей і інвалідності, пов’язаних із травмами внаслідок дорожньо-транспортних пригод», — сказала доктор Емі Педен, провідний автор дослідження. «Це вказує на нехтування цим явищем, оскільки все більше населення піддається йому».

Згідно з дослідженням, за останнє десятиліття кількість аварій і смертей на транспорті зменшилася в країнах з високим рівнем доходу. Однак це зниження в 2010-2019 роках склало лише 1,7%. на рік, тоді як трохи раніше – у 1990-2010 роках – становив 2,4 відсотка. щорічно.

«У багатих країнах, таких як Австралія, повністю припинився спад позитивної тенденції поступового зниження смертності внаслідок ДТП. За останні 10 років ця позитивна тенденція в основному припинилася, що свідчить про те, що ми не приділяли достатньо уваги проблемі», — вважає доктор Педен.

Він додає, що підлітки особливо схильні до ризику комунікативних травм, оскільки вони більш схильні до ризику, ніж дорослі. Однак на сьогоднішній день проведено мало досліджень для аналізу моделей травм у цій дуже вразливій віковій групі.

«Тим часом ДТП є основною причиною смертності підлітків у всьому світі. Воно стає дедалі помітнішим, і все ж нею нехтують як соціальною проблемою та проблемою охорони здоров’я», – каже автор дослідження.

Що стосується бідніших країн, то проблема не тільки не припинилася, але й постійно зростає. За останні 30 років відсоток смертей внаслідок ДТП зріс майже вдвічі: з 28% до у 1990 році він зріс до 47 відсотків. у 2019 році

Доктор Педен підкреслює, що нинішня ситуація вимагає термінової прихильності всієї світової спільноти. «Країни з низьким соціально-демографічним індексом стикаються з проблемами швидкої урбанізації, що робить молодих людей більш уразливими до дорожнього руху та травм, які він може спричинити», — каже він.

На її думку, щоб зробити дороги безпечнішими, не обов’язково передбачати дуже радикальні рішення. Все, що потрібно, це сильніша глобальна прихильність просуванню безпечної поведінки.

«Профілактика ДТП все ще недостатньо фінансується. Існує великий контраст між ресурсами, які виділяються на цю проблему, і коштами, витраченими на боротьбу з іншими причинами смертності підлітків. Наші результати показують, що ця нестача інвестицій може бути джерелом проблеми, каже Педен.

Дослідник вважає, що необхідно терміново змінити і законодавство про дорожній рух: приділити більше уваги іспитам з керування автомобілем, уточнити положення щодо мінімального віку вживання алкоголю, знизити допустиму концентрацію алкоголю в крові для водіїв-початківців, уточнити та покращити виконання норм про використання ременів безпеки та шоломів. Доведено, що всі ці фактори зменшують шкоду, пов’язану з дорожньо-транспортними травмами.

Крім того, просування альтернативних варіантів пересування та проектування вулиць з урахуванням безпеки дорожнього руху для дітей та молоді може мати позитивні результати.

«Існують прості, недорогі та перевірені втручання для зменшення дорожньо-транспортного травматизму, які зараз не застосовуються та не застосовуються», — каже доктор Педен. «Настав час активізувати глобальні зусилля з безпеки дорожнього руху та відновити зусилля для захисту підлітків від травм, яким легко запобігти».

На початку липня Генеральна Асамблея Організації Об’єднаних Націй скликала нараду високого рівня щодо підвищення безпеки дорожнього руху у всьому світі. Він встановлює амбітну, але необхідну мету: до 2030 року запобігти щонайменше 50%. смертей і травм, пов’язаних з дорожнім рухом.

«Те, що нам зараз потрібно, — це політична воля до змін, підкріплена вимірюваними діями, фінансовою підтримкою та відповідними механізмами реалізації, особливо в громадах, де тягар ДТП є найбільшим», — підсумовує проф. Ребекка Айверс, співавтор цієї публікації. (PAP)

автор: Катажина Чехович

шапка / екр /

Фото Adobe Stock

Вам також може сподобатися

Залишити коментар

logo-white-pqxp4ozca91cxxdux5475ksefrs6ifc1yhm7zn47l2

MyUkraina – найсвіжіщі новини України і всього світу на кожен день. Хочете бути в курсі всіх подій – підписуйтесь і будьте за нами!!!

©2022 MyUkraina.com.ua, Медіа-компанія – усі права захищено.

Цей веб-сайт використовує файли cookie для покращення вашого досвіду. Ми будемо вважати, що ви з цим узгоджені, але ви можете відмовитися, якщо хочете. Прийняти Детальніше

Політика конфіденційності та файлів cookie