Зарплата залізничників в Україні в 2021 році

У березні поточного року в деяких провладних новинних виданнях з’явилися повідомлення про намір залізничників провести страйк по всій країні, з припиненням всіх видів перевезень не пізніше, ніж через 2 тижні.

На початку другої половини першого весняного місяця надійшло повідомлення про звільнення з посади в.Жмака, замість якого було призначено тимчасового В. О. і. Юрика. З’явилися повідомлення про новий порядок роботи співробітників, обговорювалося, яка буде зарплата залізничників в Україні в 2021 році: анонсовано підвищення окладів.

Залізничникі в Україні в 2021 році

Кадрові перестановки та перспективи

За вже заведеною традицією в. Мокан, представник Кабінету Міністрів України, поінформував громадськість про прийняття деяких кадрових рішень на сторінці американської соціальної мережі – у Фейсбуці. Українські політичні діячі і міністри вважають коректною і дієвою, цілком заміщає офіційні та правові портали, цю форму оповіщення про прийняття рішень законодавцями, Кабінетом Міністрів і навіть Адміністрацією президента.

Українські Новини, теж за звичаєм, проінформували читачів новинного порталу Про інформацію, викладену представником Кабміну у Верховній Раді, на своїй сторінці в соціальній мережі. У ньому говорилося:

  • про кадрові пертурбації, що відбулися в результаті прийняття Кабміном рішення;
  • про те, що чиновники практично одноголосно проголосували за відсторонення Жмака від займаної посади;
  • про те, що до відсторонення в. м. Жмак був головою правління АТ Укрзалізниця;
  • про те, що його обов’язки тимчасово покладені на І.І. Юрика, який до цього був членом правління акціонерного товариства.

У повідомленні на Фейсбуці не згадується, коли у залізничників підвищать зарплату в Україні, зате наводяться досить красномовні факти-зарплата, про яку говорив вже відсторонений голова АТ у своєму скандальному інтерв’ю (625 тис.грн), виявилася применшеною.

Ті ж “Українські Новини” поінформували про намір залізничників провести тотальний страйк. Це повідомлення вони розмістили, коментуючи новини Укрзалізниці щодо підвищення зарплати, та інформуючи про роботу тимчасової слідчої комісії. Вона була створена у Верховній Раді на чолі з нардепом Ю.Гришиною від президентської партії «Слуга народу», для перевірки та оцінки стану АТ Укрзалізниця. Цікаво, що повідомлення про підготовлюваний страйк Гришина теж розмістила в американській соціальній мережі Фейсбук.

Нардеп Гришина повідомила про намір залучити до діяльності Комісії представників Офісу прокурора, ДБР, ММВД, СБУ, ФСК і Національного антикорупційного бюро. Гришина поставила риторичне запитання, чому ніхто досі не поніс відповідальності за порушення, допущені в країні в цій транспортній галузі.

Риторичний-тому що відповіді на нього ніхто не збирається давати, та й чути особливо ніхто не хоче. Екс-глава Укрзалізниці послався заздалегідь на нездоров’я і повідомив про це членів тимчасової слідчої комісії. На деякий час події, що відбуваються на залізниці України випали з поля зору новинних порталів і не особливо розголошувалися на телебаченні.

Подальші перипетії

Підвищення зарплати на Укрзалізниці голосно анонсоване з кінця березня-ніщо інше, як раніше оголошений Жмаком намір до кінця поточного року вийти на прибутковий рівень повсякденної роботи, поліпшити умови праці в транспортній галузі і підвищити престижність професії залізничника.

Зарплата залізничників в Україні в 2021 році

На чому була заснована ця гучна заява-незрозуміло, озвучувалися якісь туманні бізнес-вертикалі, загальним числом 4, які нібито повинні привести в робочий стан колись прибуткову галузь. Колишній голова правління АТ називав Укрзалізницю фундаментом Української економіки, індикатором її здоров’я, обіцяв:

  • вже до кінця року підвищити зарплату працівникам і зробити умови праці більш комфортними;
  • закупити наступного року локомотиви та вантажні вагони, оновити інфраструктуру;
  • провести електрифікацію деяких ділянок залізничної колії та купити 50 нових електровозів.

На тлі цих нових Васюків особливо сумно виглядали загиджені туалети, провідник, який рубав дрова на одеському пероні, для опалення вагона і датський турист, який мив вікно в своєму купе зовні тільки що придбаної спеціально для цієї мети шваброю. Заяви Жмака тиражувалися на всю країну т. Мартиросяном на каналі Україна 24. Нагадаємо, за тиждень до цього анонсувалося скорочення залізничників в 2021 році в Україні (дослівно зі ЗМІ – масове звільнення працівників транспортної галузі і підвищення зарплати вцілілим за рахунок звільнених неугодних.

Що ще відомо

Видання незрозумілої приналежності під назвою metallurgprom.org повідомило, що в кінці березня була досягнута домовленість між профспілками та Укрзалізницею про збільшення тарифних ставок і посадових окладів, всіх працюючих на українській залізниці.

Зарплата залізничника України 2021 повинна збільшитися на першому етапі, приблизно, на 10%. Другим етапом анонсовано, згідно все тієї ж таємничої угоди, ще одне підвищення зарплати залізничникам в Україні, але вже при дотриманні деяких умов-виконання і зростання дохідних показників. Якщо вони покажуть тенденцію до збільшення прибутків, то з 1 жовтня може відбутися ще одне додаток – з початку 4 кварталу поточного року.

Видання наводить всі застереження, які зафіксовані в двосторонній угоді:

  • воно торкнеться тільки тих працівників залізничного транспорту, оклади яких на сьогоднішній день не досягають встановленого ліміту в 30 тис.грн.;
  • виконання досягнутих домовленостей відбуватиметься на підставі рішення про взаєморозуміння та співробітництво, підписаним і. Юриком та головою профспілки залізничників і транспортників в. Бубняком;
  • обидві сторони заявляють про усвідомлення своєї відповідальності в забезпеченні стабільної роботи компанії і підвищують тому зарплату самим незахищеним категоріям співробітників;
  • відновлюються всі скасовані раніше галузеві угоди та колективні договори;
  • добові працівникам підвищуються на 25% вже з 1 квітня поточного року.

Нове керівництво пообіцяло всім своїм працівникам п’ятиденний робочий тиждень і висловило надію, що профспілки, у свою чергу, допоможуть їм відстоювати інтереси компанії, які з недавнього часу стало сильно ущемляти уряд Зеленського. Йдеться про необхідність уніфікації тарифів на всі вантажні перевезення, підвищення податку на землю під залізницею, скасування високого нововведеного податку на паливо, хоча б невелике звільнення від сплати непомірних дивідендів до державної скарбниці.

Огляд реакції преси

Патріотичні сайти не займають фінансові проблеми раніше прибутковою галузі, з фірмовими поїздами і високим рівнем обслуговування, яка стараннями невмілого управління і недобросовісного керівництва поступово, як і в Прибалтиці, перетворюється на посміховисько. Про жодну з фінансових проблем-підвищення акцизів на паливо, податок на землю і відлучення дивідендів до держскарбниці не йдеться ні слова.

Деякий час доморощені аналітики бавилися реакцією звільненого в період хвороби Жмака, потім їх увагу привернув конкурс, якого по суті і не було – на заміщення вакантної посади. Ще менше часу зайняла міфічна 13 зарплата залізничникам. Деякі з них відзначають, що колись престижна і добре оплачувана Професія залишається такою тільки в окремих областях (називають Київську, Дніпропетровську і Запорізьку область), Але ніхто не зазначає, що Одеська залізниця, хоч і не вище всіх платить зарплату співробітникам, але безперервно розвивається, відкриває нові рейси

Наскільки довго триватиме пожвавлення в рядах структури, зайнятої найвищими за чисельністю пасажирів за обсягом вантажів галузі транспорту, невідомо. Залишається здогадуватися, чи принесуть якісь плоди непомірні зусилля ТСК, із залученням всіх наглядових органів держави і чи понесуть хоч якесь покарання винні в тому, що Укрзалізниця прийшла в такий жалюгідний стан.

Якщо домовленість з профспілкою про двократне поетапне підвищення зарплат не буде виконана, індексація зарплати залізничників України в 2021 році, навіть неодноразово проведена, не поліпшить істотно становище ні працівників галузі, ні самих залізниць України – колись прибутковою розгалуженої мережі, що з’єднує всі регіони з іншими країнами і областями.

Добавить комментарий