Зарплата суддів України в 2021 році

Зарплату суддів в Україні складно назвати невеликою, але в 2019 розглядалося питання про її підвищення. Народні обранці відклали розгляд законопроекту на рік, керуючись чи то міркуваннями про необхідність економити, чи то міркуваннями про те, що окладу і привілеїв цілком достатньо для безбідного життя на тлі прожиткового мінімуму. Замість очікуваного зростання було прийнято обмеження максимального окладу для судового корпусу. Питання, яка буде зарплата суддів України в 2021 році залишається актуальним.

зарплата суддів України в 2021 році

Методи підвищення

Єдиний вцілілий після проведення депутатами ВР всіляких вишукувань і перерахування переліку наведених виправдань про неможливість вишукування грошей у бюджеті на раніше намічені цілі – це підвищення зарплати суддів України за допомогою проведення індексації. Автори з патріотично орієнтованих сайтів апелюють то до і без того значних розмірів зарплат, то до відсутності коштів в українському бюджеті на подібні потреби.

Деякі з них запевняють, що навіть проведення індексації (а не її скасування) – крок величезної мужності з боку уряду, в розпорядженні якого – бюджет, сильно спустошений антикоподібними заходами, що перебуває в стані перманентного дефіциту коштів через фінансову нестабільність в країні. Додавати, що саме це управління привело бюджет в такий стан, вважається зайвим.

Підвищення зарплати суддів України 2021 буде невеликим, оскільки індексація проводиться не на реальний, а на офіційно зафіксований рівень, плюс зміни торкнуться тільки базової частини окладу, а не надбавок і преміальних. Але для деяких категорій суддів навіть за цих Умов, розмір надбавки все ж вище прожиткового мінімуму для бідних верств українського населення і навіть вище нещодавно оновленої мінімальної зарплати.

Прожитковий мінімум на 2020 рік в Україні

За запевненнями патріотично налаштованих авторів досліджень на животрепетну тему, співробітники системи все одно можуть розраховувати на премії і надбавки – зокрема, за небезпечну роботу і збереження держтаємниці.

Вже не згадуються колишні благі наміри-підвищення окладів планувалося, як дієвий Захід протидії корупції в судовій системі. Ніхто не акцентує увагу на необхідності проведення чистки рядів від людей із середньою або незакінченою вищою освітою, хоча така постанова прийнята. Скорочення суддів у 2021 році в Україні не планується хоча б через тотальну нестачу кадрів на місцях. Кадри в судочинстві перманентно змінюються і витікають в різних напрямках, робочі місця пустують, але в уряді все ще загрожують звільненням за недобросовісне виконання обов’язків або небажання розвиватися (постійно підтверджувати кваліфікацію і відвідувати для цього платні курси).

Реальний рівень

Минулого року зарплати суддівства залишилися на колишній позначці. На думку експертів, це-дивовижне явище на тлі появи у ВР законопроектів про обмеження зарплат держчиновників. Починаючи з лютого 2020 року в стінах Верховної Ради регулярно відбуваються дискусії. Одна з них, показова, між парламентом і суддями, інша – між Комітетом з правового захисту і Кабміном через рішення про прийняття відстрочки підвищення зарплати суддівським.

На початку минулого року законопроект Про протидію корупції шляхом збільшення зарплат суддям був заморожений. На кінець 2020 року були названі тільки деякі суми:

  • зарплата районного судді 25 ПМ або більше 50,5 тис. грн.;
  • місцевий або апеляційний суддя-40 ПМ або 81 тис. грн;
  • Конституційний, за інформацією Радіо Свобода – 254 тис. грн.

 

 

 

При цьому, 112 ЮА називає дещо інші цифри-наприклад, що глава ЗС України отримує 44 тис.грн., а з урахуванням податків без 1 гривні-36 тис. більш допитливі журналісти наводять шляхи підвищення, які доступні працівникам судової системи:

  • за вислугу років;
  • підтвердження кваліфікації;
  • підвищений обсяг виконуваних робіт і так далі.

Якщо новачкові системи додається 5% за 2-х річний стаж роботи, то за 15 років покладається вже 1/5 окладу. Не варто забувати і про прив’язку показника до прожиткового мінімуму. Його збільшення певним чином позначається на зарплаті, вимірюваної в ПМ.

Лікарям потрібен рік, щоб заробити зарплату районного судді, а пенсіонерам з мінімалкою – прожити сім років, щомісяця отримуючи мінімалку, щоб досягти такого рівня матеріального забезпечення. Цього разу можна погодитися із законодавцями, які внесли законопроект до так званого мертвого списку.

Питання про підвищення зарплат знову мусуватиметься у ВР вже в нинішньому році. Поінформовані джерела повідомляють про намір вимагати ще раз додаткового фінансування в 10 млрд.грн, підвищення середньодобової зарплати до 60-101 тисячі в національній валюті. В помсту прийнято не тільки обмеження максимального окладу (під приводом руйнівних наслідків пандемії) і рішення про заборону роботи в судовій системі людям без вищої освіти або з непідтвердженою кваліфікацією.

Решта працівників судової системи

Впевненість законодавців у достатній матеріальній забезпеченості вищого судового ешелону не означає, що всі працюючі в суді і забезпечують його діяльність, отримують гідну винагороду. Плинність кадрів викликана низькими окладами і високим обсягом роботи. Індексація зарплати працівників судової системи в 2021 році в Україні поки не затверджена, але аналітики припускають, що незабаром народні обранці будуть змушені розглядати таке рішення на тлі різкого зростання ІСЦ.

Називається середній розмір зарплати помічника судді в Україні 12,5 тис.грн. У деяких супермаркетах більше платять охоронцеві. Щоб вийти на максимальний рівень, потрібно працювати в системі не менше 5 років. В оглядах експертів вказується, що уряд зобов’язаний повернути бюджетникам купівельну спроможність, втрачену через зростання цін. Тому, якщо зростання інфляції триватиме колишніми стрімкими темпами, народним обранцям доведеться подумати про індексацію. Правда, ніхто з аналітиків не повідомляє, звідки на ці потреби візьмуться кошти в бюджеті України.

Добавить комментарий